söndag 3 juni 2012

Nya upplevelser i helgen

Under helgen har jag provat på två nya grejer:

Igår spelade jag paintball i en skog utanför Södertälje. Regnet öste ned, vinden piskade i ansiktet och lervällingen var massiv. Idag har jag räknat blåmärken, tvättat leriga kläder och funderat på varför jag för en gångs skull led sån brist på adrenalin.

Idag har vi haft 6-årskalas på ett lekland i Bromma. Ljudvolymen var öronbedövande, skratten blandades med lite tårar och vid minst ett tillfälle sprutade blodet. Ikväll har jag mediterat i tystnad och varit tacksam att vi överlevde.

Paintball vs leklandskalas 1-0.

3 kommentarer:

Sus sa...

Sköt du spindlar kanske? Någons fel är det ju att det aldrig slutar att regna.

Jempa sa...

Jag har bara spelat paintpall en gång men JÄKLAR vilken adrenalin.

Jag tappade kontrollen helt och trodde att jag befann mig i ett riktigt krig. Det gjorde ju också så jäkla ont att bli träffad så man dog nästan.

Miss F sa...

Håller med dig. Hellre paintball än kalas på lekland.
Psst..har ny bloggadress.