onsdag 7 mars 2012

Drömmen om ett eget kontor


I perioder tänker jag att jag borde ha ett eget kontor. Alltså, inte jobba på nåt dammigt ställe utan bara hyra in mig nånstans. Men det är kanske inte helt rimligt för en student? Idag har jag återupptäckt sammanträdesrummet på Kungsholmens bibliotek. När det inte är bokat så vips, är det mitt eget kontor.

Här sitter jag nu och bloggar, läser vetenskapliga artiklar och nynnar på Nationalteaterns "Kolla, kolla"; Det är inte överdrivet lätt att va flitig, arbetsam och präktig/Flytta till Skanör, slå sig fram som fabrikör och leva tills man.../Läderfåtölj och egen telefon/Och bara är tillräckligt gniden så blir man miljonär med tiden".


Så är det.

2 kommentarer:

Susjos sa...

perfekt kontor ju!

Anonym sa...

Men DU lyssnar väl inte på Nationalteatern? Känns inte som din stil.