måndag 12 mars 2012

Bloggpaus

Nej, jag ska inte ta en bloggpaus. Men erkänn att man blir nyfiken när man ser den rubriken i sin feed?
Varför ska han/hon/hen/den/det ta en paus? Nytt jobb? Amerikaemigrering? Bloggutmattningssyndrom?

Jag har tagit bloggpaus några gånger, mer eller mindre uttalat. Oftast har det varit när jag har haft för mycket annat omkring mig och nån gång för att jag bara hade tappat lusten. Att inte blogga brukar kännas både skönt och tomt på samma gång.

Har du tagit bloggpaus nån gång? Varför?

7 kommentarer:

Malla sa...

Jo, det har jag. En gång för att vi fick en vattenskada och allt blev bara upp och ned och jag kände att jag inte orkade med...kanske var borta 2 veckor eller så.
Sen har jag väl haft lite kortare pauser då jag vart less på bloggen, mig själv eller tölpiga typer som vart oschyssta (fast jag kanske inte uppgett det som anledning, då vinner ju dom ;P)
Jag kommer säkert ha paus igen en vacker dag eller helt enkelt sluta blogga om jag blir kräkless.

Nipe sa...

I somras några veckor, efter att ha skrapat näsan i väggen en smula. Loggade ut från internet helt och hållet. Både skönt och jobbigt.

Nipe sa...

I somras några veckor, efter att ha skrapat näsan i väggen en smula. Loggade ut från internet helt och hållet. Både skönt och jobbigt.

Singelmamman sa...

Jag har bloggpausat någon dag. Utan att säga något, och just nu går jag lite på sparlåga känns det som. Har inte ork. Men så länge jag känner lite lust skriver jag.

Jempa sa...

Jag gjorde det när jag började jobba heltid efter mammaledigheten och var övertygad om att jag skulle dö av ren tidsbrist.

Men jag vande mig och saknade snart bloggen, sen dess har jag bara gnällt om skrivkramp, men aldrig pausat.

Fia FIT /fyra nyanser) sa...

OM jag har ;-)!

Tove Kungsholmen sa...

Ni verkar vara som jag med det där. Alltså är vi helt normala. :)