söndag 16 oktober 2011

Perspektiv på tillvaron

Tredagarsmigränen...
Att jag missar AIK-matchen jag så gärna vill se...
Grannen som körde upp sista bensinen i vår bil...
Tjejen som tog alla lätta vikter på skivstången så jag blev utan...
Gubben som lät sin hund skita på vår gräsmatta...

Allt det där känns plötsligt oviktigt.

Jag satt och plågade mig igenom dödsannonserna precis. Tårarna trillade och jag hoppades innerligt att det inte skulle vara något barn som hade dött. Precis när jag tänkte det föll blicken på en runa över en f.d. klasskompis. Vi har inte umgåtts sedan högstadiet men hon var en fin tjej, otroligt skärpt.

6 kommentarer:

Chrissan sa...

Sånt gillas inte....

Jonas MM sa...

Usch, någon man kände?

Tove Kungsholmen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tove Kungsholmen sa...

Jonas
Ni gick i samma klass i nio år, eller kanske tolv. Messar på Fejan.

Västgötskan sa...

Fy vad hemskt. :-((

Ingela sa...

:(