lördag 22 oktober 2011

Om tvångstankar och hjärnspöken

Koreansk bibimbap

Jag har en ny tvångstanke som faktiskt är riktigt obehaglig. Eller, det är kanske mer en rädsla men varje gång jag åker t-bana eller pendel så tänker jag att jag kommer ramla eller bli puttad framför tåget. Inte kul.

En mer trivial grej är att min hjärna då och då automatiskt gör små, enformiga sånger av ord. Det värsta är den koreanska restaurangen Arirang på Luntmakargatan. Varje gång jag är där, pratar om den eller bara tänker på den så börjar helvetet. Flera dygn går en slinga med ordet Arirang med indisk melodi runt i huvudet. Multinationellt.

Har du några hjärnspöken eller andra knaserier eller är det bara jag som är knäpp?

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Gå över broar eller nära vatten (förutom på badstranden då) är ingen höjdare... tror att jag eller barnen ska ramla i.

Anonym sa...

Inga/inget!

Nipe sa...

Samma sak det där med tunnelbanan och liknande när jag är på hög höjd.
Såna där slingor får jag med, jag kan ha en strof ur en sång i huvudet en hel dag och kommer på mig själv att tyst gnola den. Tittar man på videosnuttar jag spelat in, är där alltid en bakgrundssång ;)