torsdag 20 oktober 2011

Nils två år!


Älskade plutt - idag fyller du två år. När jag tittar på bilden ovan så kan jag känna precis hur din lilla kropp kändes den där morgonen på BB. Tårarna kommer som på beställning och jag kan inte säga hur mycket jag älskar dig, orden räcker inte till.

Den senaste tiden har du visat tecken på stor intelligens. Kanske är jag lite partisk men utvecklingen går i en rasande fart och jag tror att du är mer verbal än vad din syster var vid samma ålder. Du kan massor av färger och mönster. Du älskar böcker och om ingen läser för dig så läser du själv, gärna högt så att vi andra får höra hur många av favoriterna du kan utantill. Du är omhändertagande och kramas ofta och gärna främst med Lovisa, hunden och Pino. Du somnar fort och lätt men vaknar nästan varje natt, då får du sova hos oss. Två saker du älskar som vi inte är riktigt lika förtjusta i är "Tubbies" och dina nappar. Du älskar kokt ägg men bara vitan, dessutom tycker du om mjölk, fisk och grönsaker men ogillar sås, ketchup och sylt. Jag önskar att du kunde få mig att följa samma nyttiga diet.

Igår kväll pratade vi om att du skulle fylla år. Det sista jag hörde när jag sen nattade dig var ett viskande "grattis Nils". Jag hoppas att din första medvetna födelsedag blir bra!

4 kommentarer:

Sus sa...

Grattis Nils!

Och din mamma fick mig just att fälla en tår.

Jenny sa...

Man får inte gråta på jobbet... Snyft. Så fint! De är små unika mirakel.

GRATTIS NILS!!!

Västgötskan sa...

Stort grattis!

Det finns ingen kärlek som är härligare än kärleken till sina barn!

Fredrik sa...

Grattis Nils, din mamma är verkligen bra på att uttrycka sig. Kram till er båda:)