fredag 6 maj 2011

Det tuffar på

Jag drömde att jag åkte tåg på isen över ett hav. Eller så var det en sjö. Vad kan det betyda enligt drömtydningsexpertisen tro?

Herregud. Jag Googlade och det verkar allvarligt. Lyssna på det här:

"Tåg hör till de viktigare drömsymbolerna. Tåget för oss genom livet, och vi måste följa med vare sig vi vill eller ej, tycker vi. Men det är fel. Varje människa har en fri vilja och är inte bara ett slags kolli som fraktas fram. Drömmen är både en varning och en maning till oss att rannsaka oss själva. Det gäller att inte komma "för sent", att inte "missa tåget". Det kan också i drömmen vara svårt att komma fram till biljettluckan - vår inre "biljettlucka" är de komplex vi måste frigöra oss från, så att de inte hindrar oss från att komma i väg, att nå vårt mål."

Jag har aldrig förut drömt om tåg. Det lär ju ha med förändringstankarna kring bloggen att göra. Nu måste jag bara se till att komma fram till biljettluckan innan jag missar tåget och blir ett kolli.

Inga kommentarer: