onsdag 26 januari 2011

Städmani

Min tillfälliga BFF

Denna soliga onsdagsförmiddag har jag ägnat åt tvätt och storstädning. Jag har varit mycket noga, dammtorkat varenda liten list och hela trappräcket inklusive spjälor och kanter. Sånt man alltid fuskar med annars. Så långt låter det kanske bra.

Det är bara det att imorgon har jag mitt livs första omtenta. Det är därför jag städar. Jag kan inte förklara den här städmanin men den infaller endast när det börjar dra ihop sig till nåt riktigt viktigt i skolan, helst en tenta. Och just den här tentan får jag bara inte misslyckas med heller. Jag vet att jag inte är ensam om det här beteendet men jag önskar så att jag kunde låta bli för det är ju absurt, på gränsen till sjukligt.

Samtidigt, när skulle då listerna bli torkade kan man undra?

Inga kommentarer: