tisdag 4 januari 2011

På tillfälligt besök i föräldraledighetslandet

Äggen kutade omkring för fullt inne på ICA Nazi

Idag har jag; sanerat bajsolycka (dvs badat barn och bytt sängkläder), tagit en tvåtimmarstur till ICA Nazi, kört två tvättmaskiner och nu när Nils äntligen sover så måste jag egentligen plugga. Men jag orkar inte och får ångest istället. Och snart är det dags för dagishämtning. Det frestar sannerligen på att vara föräldraledig och student på heltid samtidigt.

Ser fram emot nästnästa vecka när jag är helt ledig för första gången sen i somras. Helt föräldraledig that is. Men innan dess är det en forskningsrapport och en tenta som hägrar i kulisserna. Veckan efter det börjar en ny kurs plus omtenta från förra kursen.

Med andra ord så har jag lite att stå i, samtidigt så känner jag mig mer nöjd med tillvaron än på länge. Life is good!

Bild från förra gången Nils och jag var på ICA Nazi ensamma. Den här gången åt han en sån där brun gratisbanan för egen maskin, min stora lilla kille!

Inga kommentarer: