tisdag 25 januari 2011

Man lär sig nåt nytt varje dag

Idag var inte precis min mest lyckade skoldag någonsin. Först blev jag så sen att jag missade mer än halva föreläsningen. Den resterande tiden halvsov jag så jag minns inte vad gubben pratade om. Timmen efter det såg vi en film om motsättningarna mellan protestanter och katoliker på Nordirland. Det var väldigt intressant men jag kunde inte för mitt liv förstå vad det hela hade med psykologi att göra.

När filmen var slut efter en timme och diskussionen skulle börja så fick jag svaret. Det hade inte ett dugg med psykologi att göra. Jag satt på en föreläsning i sociologi.

Så, vad har jag lärt mig idag? Jo, att jag trots 30 års ålder och åtskilliga högskolepoäng tydligen inte klarar av att läsa ett schema. Och så massor om Nordirland förstås.

1 kommentar:

Sus sa...

HAHAHAHAHA! Knäppo =)