söndag 26 december 2010

Tvåbarnschock i kubik


Idag har jag varit gräsänka större delen av dagen och nu är jag lite trött. Ett barn kan jag hantera utan större problem men idag har fem barn i olika konstellationer cirkulerat hemma hos mig. Förr skämdes jag för att jag blev lite stressad av stora barnaskaror men den skamkänslan har jag börjat göra upp med. För mig som har vuxit upp ensam med två tämligen sansade föräldrar och inte ens har gått på dagis så är det här inte bara en klassisk tvåbarnschock, ibland är det en smärre stressinfarkt. Barn är helt underbara men de är ingen barnlek att tas med i alla lägen.
Särskilt inte mina egna.

Tror du att din placering i en eventuell syskonskara har påverkat dig?

4 kommentarer:

Madlar sa...

Absolut, jag är äldst av tre o är den klassiska storasystern, den duktiga, den som styr o ställer även utan att ha blivit tillfrågad. Jobbar med att släppa kontrollen, delegera till andra, inse att det andra gör duger oxå. Men hoppsan vad det är motigt ;)

Sus sa...

Bästa BKO ever!

Karin sa...

Jag tyckte du klarade det alldeles galant! Tusen tack för att vi fick komma! Hoppas barnen mår bra och inte blev smittade förresten.. (Du hade rätt, James körde en sista spyvända på flyget, det var lyckat!)

Bisous i massor!

Tove Kungsholmen sa...

Madlar
Så låter det ja. Men du är ju medveten om det åtminstone.

Sus
Eller hur!?

Karin
Era barn var inget besvär, det är som sagt mer mina och det som hade hänt innan. ;)
Stackars dig (och James) på flyget!