onsdag 1 december 2010

Jag är defekt!!!

-0,75 på höger öga är tydligen = brillor

Jag har inte perfekt syn. Jag är närsynt och har troligen varit det länge. Det är därför jag kisar. Det är därför jag inte kan läsa skyltarna i Södra länken. Det är därför jag pluggar så dåligt till tentan. Det kan också vara därför jag inte är så huslig.

Tanten i glasögonaffären sa att jag behöver glasögon men hon är ju partisk. Glasögon är för glasögonormar. Jag var ju tjejen med hökögonen. Min självbild rämnar.

4 kommentarer:

Madlar sa...

Hahhaa, välkommen till den hårda världen bland glasögon, hörapparater o håravfall. Linser kanske?

Malin sa...

Linser är skiten!

Potatishäxan sa...

Och ett litet brytningsfel. Välkommen till de defektas värld.
/ -5

Jessica - bymom.se sa...

Jag vågar inte kolla min syn - för jag behöver säkert glasögon också. Då lever jag hellre i självförnekelse. I alla fall tills min nära anstående trettioårsdag är förbi ;-)