fredag 26 november 2010

Mitt drömyrke: sångerska

Den här boken om 80-talister måste jag kanske läsa. Känner igen en del av det som nämns i artikeln och kan väl möjligen applicera nån enstaka liten grej på mig själv. Som i min "mina vänner bok" från sent 80-tal/tidigt 90-tal. Minst vartannat uppslag har jag fyllt i själv och på raden för "mitt drömyrke" står det antingen programledare, tv-kändis eller sångerska. Att jag i det närmaste är tondöv verkar jag inte ha tagit med i beräkningen. (Känner dock inte att jag kan skylla min brist på självinsikt och verklighetsförankring på just MacGyver.)

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jo, MacGyver!!! *drömmer sig bort*

Elin - Bondmora sa...

Var det inte du som ville bli bondmora? ;-) (Här refererar vi till andra bloggar, som du märker). Jag skrev i "mina vänner böckerna" att jag ville bli lärare, och det blev jag ju, även om jag är av 1982 års årgång.

Tove Kungsholmen sa...

V-göt
Haha, såg du det? Trodde lite fördomsfullt att det bara var killar som kollade...

Elin
Jo, men det var under det tidiga 80-talet när jag var en mer jordnära liten person, ännu inte färgad av hybris och den slappa skolan. ;)