måndag 29 november 2010

Måndagskvällslöften


Inte bra i djupsnö

Kan inte låta bli att undra om morgonens bloggpost egentligen skrevs av nån högre makt för jag har nog aldrig behövt en iPhone så mycket som idag. Klockan 8.50 skulle jag ha varit på Karro och fått en getingspruta men då stod jag vid köksbänken och bloggade. Till lunch skulle jag ha ätit mat men fick istället en lång, oguidad tur runt bibblan på Medis i jakt på en dator som fungerade och inte var upptagen. På eftermiddagen skulle jag ha köpt vinterskor till Lovisa men kom hem med ett par svarta lackskor.

Alla dessa saker hade iPhonen kunnat förhindra.

Måndagskvällslöften:

  • Börja använda nån typ av kalender (har varit ett löfte sen Filofaxen spelade ut sin roll efter gymnasiet)
  • Gå aldrig mer in på bibblan på Medis runt lunch en iskall vinterdag med avsikt att läsa viktiga mail för där sitter halva Söder och Facebookar i godan ro
  • Ta aldrig mer med det extremt vinterskobehövande barnet till affärer som säljer lackskor

3 kommentarer:

Sus sa...

Kalendern i iPhonen kanske?

Potatishäxan sa...

Men vincents lackskor äger. Förstår barnet fullt ut. Filofax äger också, helst min nya som är plånbok och kalender i ett. Använder också kalendern i iphone. Mycket att hålla reda på helt enkelt, inte konstigt jag är ett vrak ibland. Men iphone är en himmelsk gåva med epost i och allt.

Tove Kungsholmen sa...

Sus
Ja, det var ju precis det jag tänkte! Kommer aldrig mer att missa nåt. Igår var jag snubblande nära att missa ett viktigt möte...

Potatis
Ja, skorna är fina och nu har mamma rapporterat att hon har hittat ett par vinterskor till L så allt löser sig. Vi får kämpa på med våra fulla kalendrar oavsett om vi äger nån eller ej! ;)