söndag 19 september 2010

Valdagen 19.59

Helst vill jag lägga min valsedel i lådan då. Gillar känslan av att min röst räknas bland de sista och är med och avgör. Sen funkar det säkert inte så men ändå. I år går inte det för jag är gräsänka och det krockar med nattningen.

Ikväll är det oerhört viktigt att allt klaffar, faktiskt ännu viktigare än förra söndagen. Och sorry morsorna men ikväll kollar jag på Valvakan!

(Måste erkänna att även om jag tror på borgerlig seger så är jag ganska nervös. Gissar att jag inte är ensam om det...)

2 kommentarer:

Agneta sa...

Jag är också nervös. Koncentrerar mig på att andas in och andas ut, i en lugn och behaglig takt. Det går sådär.

Sus sa...

Det är sannerligen spännande. Vi röstar ju olika du och jag, men vi bor i ett fantastiskt land, oavsett resultet.

Det känns tryggt.