fredag 11 juni 2010

Fredagsfräckisar



Innan vi åkte ner blev jag lovad att bokhyllan skulle vara i klass med KB så jag tog bara med mig två böcker. Nu är de nästan slut och paniken stiger. I bokhyllan finns ett antal pocketböcker. Det är jag som har bidragit med de flesta och jag har läst alla.

Nu står valet alltså mellan 73 guide- och golfböcker om rivieran, ett lexikon från 30-talet, Ja-sägarna* av Åke Ortmark och Gerts fredagsfräckisar. Jag ber att få återkomma med mitt beslut.

* Om medlöpare och nickedockor kring Gyllenhammar, Karl XII, Kreuger och andra furstar...

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Hm, svårt val.. Men om du ger dig in i guideboksdjungeln så har du i alla fall att läsa ett tag. ;)

Lisa sa...

Haha, fy fan vilket öde!! Stackare.. Kan du inte köpa nån bok på engelska där nere? Eller går inte det att få tag på i Frankrike? ;)

Kul att du börjat kommentera så mycket på min blogg! :) Jag ska bättra mig här också, läser ju hela tiden..

Kram!