lördag 6 mars 2010

Ambitiös pizzabulle


I morse fick jag ett ryck. Jag skulle baka pizzabullar. Med tanke på att jag misslyckades med morotspuré häromdagen så förstår jag inte riktigt varför. Allt som allt så tog projektet drygt tre timmar men det konstigaste är att de blev goda. När jag la på fyllningen insåg jag att jag hade gjort egen pizzadeg, tur att jag inte fattade det innan jag satte igång. Har förstått att sånt gör bara de riktigt ambitiösa. Alltså den exklusiva skara jag numera hör till.

Jag fick lite hjälp av vattkoppan Lovisa

Et voilà!

9 kommentarer:

Jessica - bymom.se sa...

Sådana gjorde vi förra helgen, goda! Vad skulle vi småbarnsföräldrar göra utan Mama? ;-)

Tove Kungsholmen sa...

Jag skulle inte ha bakat pizzabullar iallafall!

INgela sa...

http://www.expressen.se/noje/1.1908040/ensam-mamma-ensam-igen


snyyyyyft

Tove Kungsholmen sa...

Hoppsan, are we surprised? Tack Ingela för att du håller mig uppdaterad om de viktiga händelserna. Vad skulle jag göra utan dig? :)

Fyra nyanser av rosa sa...

Det verkar som tvåbarnschocken lagt sig :-)!

Västgötskan sa...

Pizza är gott och bullar är gott. Men det där måste jag ställa mig lite tveksam till... Hm. Får nog testa innan jag uttalar mig! :-D

Lina sa...

Pizzabullar är toppen. Kul att du verkar va tillbaka. Har saknat dig!

Tove Kungsholmen sa...

Rosa
Fast det känns inte så men nån gång lägger den sig väl. När Nils blir myndig om inte annat...

V-göt
Förstår faktiskt din skepsis men testa, det var gott. Varning för att det tar tre timmar bara. ;)

Lina
Tack, är tillbaka lite sporadiskt iaf.

Unknown sa...

Yummie, ser ju hur goda ut som helst!!