fredag 1 januari 2010

Vartannatårsprincipen


Mitt fjärde decennium har precis inletts. På det stora hela så kommer det säkert att bli ett bra decennium men jag är lite oroad över ett mönster som jag kan spåra tillbaka åtminstone till 2004:

2004: Ett blandat år
2005: Ett genombra år
2006: Ett blandat år
2007: Ett genombra år
2008: Ett blandat år
2009: Ett genombra år

Man ser tydligt att de ojämna åren tenderar att vara klart bättre än de jämna. Men - mönster är till för att brytas. Hepp!

Vad väntar du dig av 2010?

6 kommentarer:

Danitra sa...

Jag förväntar mig skitmycket!

Att gå ner minst 30 kilo, fördubbla min barnaskara, skriva högskoleprovet och få skitbraresultat, börja jobba igen och förhoppningsvis sluta jobba och börja plugga.

Tezz sa...

Att det ska bli ett lugnare år på alla sätt, flyttat två gånger under 2009, det hoppas jag slippa i år, separerat och flyttat ihop igen 2009, det hoppas jag oxå slippa i år ;-)

Unknown sa...

Gott nytt år!!
:)

Anonym sa...

Mer dineros och bättre trabajo!

Linda sa...

Ett härligt år med vår lilla grabb och med nästa bebbe som väntas komma ut i maj! :-)

Linda sa...

...samt att följa din supertrevliga blogg! Hittade hit via fyra nyanser av rosa och är jätteglad för det.