fredag 11 december 2009

Those were the days

Första vinteroverallen matchar med mössan, senhöst -07

Såg veckans dagismatsedel hos Lennart och kom att tänka på svunna dagar. När Lovisa började på sitt första dagis så frågade jag om man inte kunde få veckans matsedel utskriven i förväg. Personalen sa att det skulle nog gå bra, det var ändå en annan mamma som fick den för att kunna planera veckans middagar.

Planera veckans middagar? Ursäkta, jag visste inte att personalen pratade grekiska. Tydligen var det bara jag som var mån om att sätta på mitt lilla flickebarn mörka kläder de dagar då det var fläckvarning på dagismaten.

Det här var alltså på den tiden då jag även matchade hårspännena med färgen på blöjresåren. Idag är jag glad om ingen av oss anländer helnäck till dagis.

10 kommentarer:

Jessica - bymom.se sa...

Mitt i prick!

Gafflan sa...

Är det tvåbarnschocken? ;)

Anonym sa...

Jag tror jag skrattar ihjäl mig. Ja matcha...those were the days.

Anonym sa...

Jag tror jag skrattar ihjäl mig. Ja matcha...those were the days.

Ting sa...

Hahaha, vad gullig du är!

Emma (Tri) sa...

Hehehe... Jag matchar fortfarande, eller alltså, sätter på kläder jag tycker passar ihop av ett eller annat skäl. Men om ett par månader eller så är väl den delen av mitt liv också över (när tvåbarnschocken drabbar mig)...

Tänkte bara sa...

Man lär sig med åren =) Vilken sötknopp till dotter.

Kajsa sa...

Tiderna förändras.. ;D

Kaos-Anna sa...

Du har vunnit hos mig.

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Den omtalade flerbarnschocken kan anas ;-) Med tanke på sista raden.