söndag 27 december 2009

Svinkallt vemod på nyår

Yes, vintern ska hålla i sig och nyår blir härligt svinkallt. I like! Om jag gillar själva nyår däremot vet jag inte. Det är alltid lite vemodigt och efter 12-slaget brukar en konstig tomhet sprida sig inuti mig. Jag vet att en del hatar nyårsafton och så långt vill jag inte gå, jag gillar det men det är inte idel glädje och sprusch.

Sitter som bäst och filar på en årskrönika och en decenniekrönika. Nej, det var faktiskt ljug men det lät bra. Jag har åtminstone, lite efter alla andra, insett att ett decennium snart är till ända. Och en krönika kommer men det kanske dröjer till 2011.

Hur känner du inför nyårsafton? I år? Generellt?

4 kommentarer:

Ting sa...

Det blir skitkul det här!
Både på stepen och på nyår!

A home far away sa...

GOD FORTSÄTTNING!
Kram Gunilla i Singapore

C a t r i n e & co sa...

Jag tycker om avslut. Summera året och se vad som hänt runtomkring mig. Jag gillar dock inte de där "måste" festerna som alltid ska vara runt midsommar och nyår. Allra helst vill jag vara hemma, äta gott och mysa inomhus och kolla på raketerna genom fönstret, om jag ens är vaken? Förra året fick jag hjärnskakning och hamnade på sjukan pga en smörgåsgrill flög ner i huvudet på mig, från ett kylskåp.

Tänkte bara sa...

Jag gillar när nåt nytt börjar. Nya löften om förbättring. Men jag gillar inte heller fest hysterin där alla ska vräka på för att riktigt visa hur kul dom har. Det är kul med fest om alla har kul och värdparet inte har stressat ihjäl sig innan 12 slaget =)