torsdag 17 december 2009

Stockholm har blivit kallt. Och varmt.


Idag var det en riktigt trevlig dag i Stockholm. Nu åkte jag varken bil eller spårbunden trafik utomhus och jag hade heller inte bråttom någonstans. Det kan nog påverka min uppfattning en aning. För en vinterälskande barnvagnsflanör som tog sig fram till fots och med hjälp av buss och tunnelbana visade stan sig från sin allra bästa sida. Tempot var kraftigt sänkt överallt. Folk visade varandra en aning hänsyn och småpratade spontant här och var. Mammor med barnvagnar väjde undan för varandra istället för att blänga under lugg och bara rejsa på. På tunnelbanan fick jag höra om en 77-årig dams resa till Kitzbühel 1973. Bara en sån sak.

Så visst har Stockholm blivit kallt men samtidigt varmare än vanligt. I like!

3 kommentarer:

kockajäveln sa...

bra låt den dära!:)mysig liten blogg du har!

Jessica - bymom.se sa...

Jag upplevde precis samma sak igår, alla var så gulliga. Alla utom min äldsta dotter som vägrade gå i så mycket snö. Och ståbräda var det ju inte tal om!

Tove Kungsholmen sa...

Mmm, ståbrädan har jag tagit ur trafik och det förberedde jag dottern pedagogiskt på men det hjälpte inte. Sammanbrottet kom likväl.