fredag 27 november 2009

Snålt med Jackie

Senaste avsnittet av Schulman Show ska enligt rubriken på AB:s site handla om Jackie Ferms Paradise Hotelligg. Tio minuter in i programmet har Jackie fortfarande inte synts till och ännu mindre legat. Det är bara Söderlund och Aschberg som babblar som vanligt.

Missförstå mig rätt, det är inte Jackie jag vill åt, det är rubrikmakaren. "Ann och Robban babblar" låter väl inte så hett men de kan kanske anställa mig så kan jag pussla ihop nåt fyndigt som både lockar tittare och sammanfattar hela programmet i ett par ord eller så.

Okej, jag är avundsjuk på att de får betalt för att snacka skit. Men ändå. Rubriken är faktiskt inte bra.

1 kommentar:

Niklas Ylinenpää sa...

Hej Tove.

Klippet som rubriken handlar om finns ca 22 minuter in i programmet.

Jag förstår att det upplevs frustrerande att man rubricerar ett program med något som kommer längre in – men första gången vi länkar till ett nytt program vill vi att länken ska gå till hela programmet. Vi har också utvecklat möjligheten att länka till delar i programmet – och när vi vinklar om använder vi alltid den möjligheten för att det ska underlätta för er tittare.

Mvh // Niklas (tv-redaktör aftonbladet.se)