söndag 22 november 2009

Skyltad Cliffhanger

Det gick utmärkt med både barnbidraget och flerbarnstilläget. Gjorde av med hela 297 kronor och hade en kanonkväll! Jag började med Mackan och fyra strutarRoppan på Hantverkargatan, vi fortsatte (med strutarna i magen) till stans sötaste 1:a med Stockholmsdusch på Torsgatan och sen vidare till gamla Cliffan på Norrtullsgatan. Där har jag spenderat många sköna kvällar på tiden innan Det Stora Raset och det var lika bra fortfarande. Ett sympatiskt ställe som har åldrats med sin publik helt enkelt. Vi träffade bland annat min källargranne och ett drygt gäng från söderort (läs: Älvsjö).

Avslutade med en burgare på Rörstrandsgrillen och en Smoothie i hörnet vid Seven Eleven.

Annars handlade kvällen en del om skyltar.

Opposites attract?


Ingen sushi den 23:e, då är Roppan stängt pgr personalmöte

Cliffans entré, en osannolik mix av ställen och en osannolik plats för ett uteställe...


Jag skippade både Lumbur Jack och Bombay, annars bra

Nattens skylt satt på S:t Erikspalatset

Saknaden skär i hjärtat och gnager raskt i sig mina triceps

Saknar inte Viper Room, formerly known as Monkey Bar

Nej, inte ikväll heller

Nej, bara om det känns släpigt

Nej, inte ikväll heller

Återuppstå Draken!

Varför åka taxi när SL tar mig hem för 18 pix?

Att mötas av detta när man kommer hem är nog det bästa som kan hända


Bästa badrumskittet vid hemkomst

1 kommentar:

Lisa sa...

Åh, Cliff Barnes! Grymt ställe! En annan verksamhet som huserar i det huset är min pappas f.d. jobb under typ 15 år, RFHL (Riksförbundet för hjälp åt läkemedelsmissbrukare) - ännu en osannolik kombo med ett uteställe. :) Men anledningen till att jag hittade stället öht, så tack RFHL! :)

Du verkar ha haft en grym kväll, och som sagt - vad är bättre än att komma hem till sin underbara familj! :)