söndag 29 november 2009

Alla andras triviala julstjärneproblem

Den hänger rakt men jag är sned

Överallt hör och läser jag om alla andras triviala julstjärneproblem. De består i att folk har svårt att få stjärnorna att hänga rakt eller möjligtvis att de inte orkar hänga upp dem. 1. Vad har folk för sladdriga sladdar? 2. Hur lata är de? Jag har bara sovit fyra timmar men inte fasiken hindrar det mig från att svaja omkring på trebenta Myranstolar för att få upp de satans stjärnorna.

Riktiga julstjärneproblem mina vänner består i att känna ett starkt behov av att vara trehänt under upphängningsprocessen, att ha stjärnor som är omöjliga att veckla ut alla uddar på samtidigt, att sakna julstjärneupphängningskrok till den rabiata treåringens rum, att alla glödlampor har pajat under tiden i källaren, att glödlampsförrådet är tvärtomt för att IKEA har blivit miljöaktivister och bara säljer kassa lågenergilampor och att man inte får något som helst moraliskt stöd från herrarna i familjen som snarkar ikapp i soffan.

Tänk på det nästa gång ni gnäller över era sladdersladdar.

5 kommentarer:

Malinka sa...

Har heller inte några problem med snedhet. Man får fiffla lite bara.

Men människa, skaffa en stegpall!

Sus sa...

Snygg stjärna!
Jag har en likda
Men min är inköpt på Granit.
Det finns inte på NK va?

Ting sa...

Har inte hängt upp nån stjärna än.
Tänkte köpa nya i år.
Men jag lovar att inte gnälla på dem!

Tove Kungsholmen sa...

Malinka
Jag har en men är för slö för att släpa omkring på den så jag tar närmsta trebenta stol (har trebenta stolar i både köket och vardagsrummet...) Samma problem så fort jag ska ta ner/sätta upp något. Står där och vinglar och svär över att jag är så kort.

Sus
Nix! Men vid Fridhemsplan och det är inte dumt det heller! ;) Då har vi likadana stjärnor, snitsigt värre.

Ting
Nä, nya ska man absolut inte gnälla på, då kan de ge en ett helvete som hämnd alla kommande år. Inte värt det.

Jessica - bymom.se sa...

Jag har inga problem med att mina hänger snett, charmigt ;-)