torsdag 24 september 2009

Jag är självrenande

Det händer så mycket konstigt i kroppen när man är gravid. Under sommaren t.ex. så växte inte håret på mina ben nämnvärt. Enormt praktiskt och väldigt märkligt för en person som normalt kan kvala in som varulv.

Nu har jag kommit till den självrenande fasen. Håret blir aldrig smutsigt och jag kan låta bli att duscha en dag eller två utan att lukta minsta illa. Deo slutade jag med för längesen och jag har inte haft en enda finne på nio månader. Jag säger det funkar.

4 kommentarer:

Susanne sa...

Eller så blir det tvärtom - min andra graviditet gav finnexplosion och fett hårt - skitkul. Verkligen....

Fyra nyanser av rosa sa...

LYCKOST dig! Måste bli på smällen direkt för det är ju så jobbigt att tvätta håret :-)

Kram

PS: jag menade att dina bilder var positiva. Jättesnygg är du! DS.

Anonym sa...

Jag veeeet. Underbart. Men nu är jag tyvärr tillbaka i verkligenheten igen...finnar i pannan och flottigt hår. Deon glömmer jag dock alltsom oftast.

Tove Kungsholmen sa...

Lennart
Jag är snart där jag med...man är ju aldrig så ofräsch som precis efter en förlossning dessutom. Urk!

Rosa
Tackelitack!