lördag 29 augusti 2009

Serieledning och vädjan till Wesström

När jag ändå har fått bloggarslet ur så kan jag ju inte låta bli att glädjas åt en återtagen serieledning. Ryktena om Óbolos eventuella klubbyte lägger dock rejäl sordin på stämningen*. Fan Wesström, det är inte smart. Säljer ni Iván så säljer ni nog guldet.

Är pengarna viktigare än de sportsliga framgångarna? Kan det inte vara vettigt att tänka längre än vad näsan räcker? Ett SM-guld och CL-kval betalar sig kanske bättre än en försäljning av Óbolo, både ekonomiskt och idrottsmässigt. Ett gruppspel i CL gör det definitivt och vi har ju lärt oss av misstagen efter succén 1999. Hoppas att Wesström tar sitt förnuft till fånga. Av hans uttalanden att döma så verkar det tyvärr föga troligt.

På måndag publicerar jag Tove + Obolobilden igen, för sista gången det lovar jag. Frågan är om jag gör det i sorg eller i triumf?

* Jag kan samtidigt inte låta bli att undra varför han skulle säljas precis innan Transferfönstret stänger? Borde han inte redan ha gått?

2 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Ja vad är grejen med er liksom ;-). Men vad sjutton! Det är ju en snygg bild, så kör igen bara!!!!

Fick just reda på en så sjuuuk sak som jag måste mejla dig om. Imorgon. Nu måste jag sova!

Kram

Tove Kungsholmen sa...

Spännande, kollar mailen under dagen!