onsdag 12 augusti 2009

Min sjukhuskarriär

Någon blev cuttad dessvärre...

Det ser inte ljust ut för mig på sjukhusfronten. Från det att jag föddes till att Lovisa föddes låg jag på sjukhus noll gånger. Sedan dess har det blivit flera besök. Av de senaste åren är det bara 2007 som varit sjukhusfritt. Siktar på ett bra 2010 och 2011 och 2012 och ja, ni kanske kan gissa fortsättningen?

Bilden visar min utsökta käklinje och ett decimeterlångt ärr på min hals. Bildtexten är en rad ur en Latin Kingslåt från 90-talet. Känns bild och bildtext lyckade om man måste förklara båda delarna i en text som verkar bli lika lång som själva inlägget de refererar till? Ska jag söka jobb som bildredaktör?

Och nej - jag har inte 80-talsbögtofs. Det är bara lite hår som hänger ner helt oskyldigt.

8 kommentarer:

Johanna sa...

I hate sjukhus! Oh förresten du har väl fått ersättning för ärret?
Annars har du massor av cash att hämta in hos försäkringsbolagen.
Ja som sagt 2009 är helt kört, hoppas 2010 blir bra!

Tove Kungsholmen sa...

Va? Ersättning för ärret? Vad ska man ha för försäkring då?

Fyra nyanser av rosa sa...

Var har ni köpt er duschdraperi? Jag diggar det!

Fyra nyanser av rosa sa...

Men vaddå vad är det som har hänt alla ggr? Och ärret?

Fyra nyanser av rosa sa...

Men vaddå vad är det som har hänt alla ggr? Och ärret?

Fyra nyanser av rosa sa...

Men vaddå vad är det som har hänt alla ggr? Och ärret?

Tove Kungsholmen sa...

Draperi från Marimekko. Sjukhushistoria lång, ärret var en godartad tumör, en riktig pärs.

Emma (Tri) sa...

Japp, stämmer att du kan få ersättning för fula ärr. Min syster har kammat hem åtskilliga tusenlappar för fula ärr efter knäoperationer (hon var basketspelare en gång i tiden). Dock ska du göra det så fort som möjligt, ersättningen sjunker med åren...

Vet dock inte om det kräver sjuk- och olycksfallförsäkring (vilket jag vill minnas att det är ngn som inte har ;)). Men ring ditt hemförsäkringsbolag och fråga :)...