lördag 22 augusti 2009

Grisigt av regeringen

Fredrik, Maud, Jan och Göran?

Jag är så less på den här svininfluensan. Visst verkar den ha en del otrevliga bieffekter men i mångt och mycket verkar den inte värre än en vanlig influensa. Mest arg är jag på regeringen som pröjsar vaccin till alla. Det är så befängt att jag inte hittar ord, de skattepengarna behövs till så mycket annat.

Vad tusan ska man rösta på nästa gång? Rött skulle aldrig falla mig in och jag vill göra allt för att inte myglarmona ska ta makten i det här landet så egentligen är väl inte blankt ett alternativ heller.

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Är de namngivna från vänster. I så fall är det alltså Maud och Jan som hånglar..? ;-)

Kan bara hålla med dig! Jag har sagt från början att allt är så jävla uppschåsat och alla går på det. En massa pengar som kunde lagts på något annat. *grrrr*

Tove Kungsholmen sa...

Jo, Mådan och Janne hånglar. Ville hålla Fredrik och Göran utanför men vad de gör i sin ensamhet vet jag inte förstås.

Nollåttan sa...

Om vaccinatinen kostar 150 kr per dos (har jag läst någonstans) kostar det alltså 300 kr per person, eller 2,7 miljarder totalt. Om låt oss säga en tredjedel av befolkningen insjuknar (utan vaccination)förlorar samhället c:a 20 miljoner sjukdagar. Till en kostnad av minst 1000 kr per dag. Total kostnad för samhället således 20 miljarder. Om massvaccinationen kan få ned antalet sjukdagar till en tiondel har man alltså tjänat drygt 15 miljarder. Just det argumentet mot massvaccination håller således inte.