torsdag 25 juni 2009

Småstäder gör mig illamående

Varför får jag bara äta småsten när Sven Åtvidaberg?

Jag blir fysiskt illamående av småstäder. Inte alla såklart men de flesta. Det är den lokala pizzerian, det är spelautomaterna, övervikten, det stillastående samhället och bristen på aktiviteter. Framförallt tanken på att behöva bo där. Tror inte jag skulle palla en vecka.

Jag kan känna samma sak i delar av Stockholm och jag har full förståelse för de småstadsbor som känner såhär inför storstäder. Tur att vi alla kan hålla oss på "vår gata i stan".

Garanterat ingen småstad

Snart lämnar vi det underbara huset ovan. Tråkigt men lättare med tanke på att ett troligtvis underbart bröllop väntar. Nu blir jag lite tårögd och det är inte bara kattallergi.

4 kommentarer:

Danitra sa...

Håll dig långt bort från Hallsberg. Det enda vettiga man kan göra där är byta tåg och ger man sig utanför stationsområdet riskerar man att drabbas av akut depression.

Västgötskan sa...

Danitra:
Hallsberg har ju Ahlsell också! ;-)

Tove:
Bara en stilla undran. Relaterat: småstad - övervikt...?

Madlar sa...

Bor i en by(läs håla), någon mil från en småstad men får abstinens med jämna mellanrum o åker då till huvudstaden. Tycker en blandning är det allra bästa för kropp o själ ;)

Tove Kungsholmen sa...

Danitra
Där har jag nog bara bytt tåg om ens det.

V-göt
Ja, jag tycker att folk är mer överviktiga där. Eller så syns de bara bättre för att det är mindre folk.

madlar
En blandning låter sunt men jag blandar helst mkt city med lite landet och inget småstad.