tisdag 23 juni 2009

Semester med mängder av problem

Varenda tidning skriver om alla semesterproblem och fällor man ska akta sig för. Det är äktenskapsproblem, släktproblem, alkoholproblem, pollenproblem, ekonomiska problem, väderproblem, planeringsproblem, sjukdomsproblem, kommaöverensomtypavsemesterproblem, sexproblem och jobbproblem. Det är bråk med barnen och man får för lite tid ihop på semestern. Eller så får man för mycket tid ihop och då vankas det problem. Nämnde jag att det kan bli problem?

Seriöst, är det bara jag som njuter av att ha semester? Till alla er andra har jag ett förslag - stanna på jobbet och veva runt det här landet, jag tänker då inte göra det.

4 kommentarer:

Sara sa...

Svar: Tack! :D
Hm.. Mjoo lite..! Killbekymmer..

Haha, hur kan semester innebära problem?? Sjukt :).

Västgötskan sa...

Självklart ska man njuta av semestern. Men det där med för mycket tid tillsammans = problem upplevde jag lite smått i Värmland. So I know the feeling... :-D

Kajsa sa...

Jag tror du förväxlar oss vanliga dödliga med kreativa journalister med för lite att skriva om.

Anna sa...

Det största problemet är väl att man har för lite semester