onsdag 27 maj 2009

Cocquillage Saint-Jacques - soldes!

Ja, det ser ju inte så lattjo ut men det är pilgrimsmusselpasta, melonsallad och rosé i svensk tappning. Bild från helgen.

Har ju redan konstaterat att jag är en tant. Här kommer ytterligare bevis; jag går runt utanför matbutikerna på Fridhemsplan, tar reklamblad och kollar vilken som har bästt priser den här veckan, sen handlar jag där. Snart kommer väl dagen när jag med hjälp av en dramaten går runt och handlar olika saker i olika butiker. 

Det enda sensationella denna vecka är att ICA Supermarket Västermalmsgallerian har extrapris på pilgrimsmusslor, 50 pix för 500 g. Exakt samma pris som på rivieran, nu kan man leva la dolce vita en vanlig vardagkväll.

2 kommentarer:

Minnia Gyll sa...

Åh! Fusk!

Och dom säger att det är dyrt att leva i Hufvudstaden.

Tove Kungsholmen sa...

Fast jag hade fel. För 50 kr får man 150 gram... På PrisXtra får man pynta 62,50 för 250 gram. På rivieran: 5 E för 500 gram. Ta mig dit...