måndag 20 april 2009

Sightseeing Nockeby/Beckomberga


Äntligen, Drottningholmsvägen i rätt riktning

En annons på Blocket ledde mig till ett garage i Nockeby och en enorm, hisklig rosa sammetssoffa. Fel pryl. Den trevliga familjen bjöd in mig och ringde till sin son som befann sig på den rätta adressen i Beckomberga. Efter att först ha sightseeat halva Bromma för att hitta till adressen i Nockeby vidtog ny sightseeing. Den här gången gick det bättre men jag hade hunnit bli läskigt kissnödig. Säljaren var trevlig (han kunde ha varit en mördare) men vi fick inte riktigt den där kontakten att jag vågade be att få låna toaletten.

Övervägde att göra hundarna sällskap och kissa i Beckis sjukhuspark men avstod. Vände hemåt i ett krampartat tillstånd. När Nackamasterna dök upp vid horisonten var aktiviteten i min blåsa ungefär lika febril som deras blinkande. Klarade mig precis hem och såhär i efterhand så känns Blocket rätt okej trots allt.

1 kommentar:

Dino78 sa...

Skrattar gott...vilket jag behövde då det är pissväder och jag har ett sjukt barn. På min lediga dag.