fredag 13 februari 2009

Porrmisär

Funderar över vad det är som drar besökare till en blogg. Det är inte sånt som att den är välskriven eller rolig. Nej, porr, skvaller och misär verkar vara det som drar. Vimmelmamman har ju haft ett vinnande koncept med de två sistnämnda ingredienserna. Nu vet jag inget om hennes besökarantal men antalet kommentarer har minskat sedan det uppdagades att det står ganska okej till med hennes cancer.

En bloggvän hade nyligen skrivit något om att Katrin Zytomierska dejtar en dildo och vips, nytt rekord i antal besökare.

Varför vill folk helst läsa om porr och misär?

6 kommentarer:

Kajsa sa...

Både porr och misär intresserar mig inte nämvärt så jag kan inte svara på det, tyvärr.

Anonym sa...

haha ja det kan man ju fråga sig.... undrar med vad det är som göra att folk vill läsa min blogg....tycker inte jag skriver så mkt om missär eller porr för den delen =)

Hoppas du slår ditt rekord...jag hade rekord i onsdags..är nära och slå det igen =)

Anonym sa...

ja det funderar jag med på. Hade du velat läsa om mitt sexliv?

Anonym sa...

Hej Tove. Hmm. Stämmer kanske att antalet kommentarer har sjunkit men tvärtom har besöksstatistiken ökat något. Från ca 6: 000 till runt 7, 500/dag

Kram vimmelmamman

Tove Kungsholmen sa...

Kajsa
Misstänkte nästan det! :D

johanna
Nä, vissa kanske lockar ändå helt enkelt! :)

Sara
Nä, faktiskt inte!

Lotta
Ah, då kanske folk bara har lite mindre lätt att engagera sig nu helt enkelt. Med tanke på hur stor din blogg redan är så borde den ju fortsätta att växa ett tag till oavsett vad du skriver om. Skönt att det verkar gå åt rätt håll för dig iaf! Går in till dig nu och skriver samma sak och ökar på statistiken. ;)

Anonym sa...

Vimmelmamman är med i Nyheter24:s bloggtävling, läs intervjun med henne:

http://nyheter24.se/noje/mode/135263-bloggtavlingen-vimmelmamman