lördag 14 februari 2009

Girls day out

Är så glad att jag har en dotter. Kalle hjälper några kompisar att flytta idag så vi är ensamma. Ska snart åka ner på stan och köpa en ring till lillan, hon önskar sig det och det är ju ändå den kommersiella högtiden alla hjärtans dag idag. Har även lovat att vi ska gå på restaurang (läs: McD eller sushihak) och äta lunch.

Kan längta så till framtiden när hon och jag går på stan i timmar och shoppar, äter lunch på NK och tränar på Sturebadet. Så som jag och min mamma har gjort i många år. Fast jag och Lovisa får nog gå på Friskis istället.

Klart det finns baksidor med att ha en dotter också. Mitt lilla söto har redan börjat älska rosa, vill ha ringar och armband och talar allt som oftast om att hon är en flicka. Jag gillar inte rosa och krimskramsiga smycken alls. Tur att jag gillar flickor.

Självklart finns det en massa både för- och nackdelar även med söner. Men jag är ändå glad över att jag fick en liten dotter. En superfin sådan dessutom!

1 kommentar:

Anonym sa...

LÅter mysigt, vill också men det får vänta några år tyvärr.