torsdag 19 februari 2009

Citat Belinda Olsson

Vet inte alls vad jag tycker om den människan egentligen. Hennes böcker om den gravida reportern suger men det händer relativt ofta att hon kläcker ur sig något riktigt bright. Som det här gamla citatet från Aftonbladet 2006:

"Jag skiter i valen mellan olika smärtlindringar hit och dit, sådant löser sig självt till slut ändå. Jag vill ha hem en broschyr där jag kan välja barnmorska. Eller kirurg om det är kejsarsnitt.

Man ska kunna önska: ung, gammal, internationell erfarenhet, en naturvurmare eller amningsfascist, från Norrland eller Stockholm, flerspråkig, muslim, katolik – u name it. Sedan ska det vara bilder på dem och man söker till deras avdelning. Åsiktsregistrering när den är som bäst! Kvinnor förtjänar detta: vi kan välja tandläkare och doktor i dag men har vi otur vet vi inte namnet på den eller dem som förlöser oss."

1 kommentar:

Anonym sa...

den var riktigt bra faktiskt. Jag skulle vilja kunna välja barnmorska redan i början av graviditeten och sen vill jag välja rum på BB. Jag skulle kunna betala extra för skön säng med duntäcke, egen TV och inga inneboende.