måndag 19 januari 2009

Stegmaskin

Jag är med i en stegtävling. Det är Swea, en förening som mamma är med i som ska få sina medlemmar att knata från Boston till Washington där deras årsmöte ska hållas. Spektaklet började idag och håller på till den 8:e april. Det är väldigt länge. En månad hade känts mer lagom. Ser nu oceaner av tid framför mig som jag måste hålla på och räkna steg på. Frågan är om jag kommer kunna sluta räkna sen eller om jag kommer bli helt beroende? Kanske kan byta klämberoendet mot stegräknarberoende?

Dagens facit är bra för min del - 17.250 steg och en nionde plats på listan. Mamma ska såklart vara värre och ligger tvåa med 20.481 steg. För att hinna till Washington ska man gå 10.000 steg om dagen. Jag kommer inte att hålla det här tempot varje dag. Just nu känner jag mest för att inte gå ett steg till.

5 kommentarer:

Kajsa sa...

Men om man går mycket vissa dagar måste man väl kunna slöa andra dagar? Och varför ska ni knata just från Boston?

Johanna sa...

Förra året, gjorde vi samma sak med jobbet, men vi gick från Sverige till Berlin. Dem flesta var seriösa, förutom en kollega som satte stegräknaren på sitt barn som skulle till förskolan, och konstigt nog var den sedan borta!!!!
Så vi andra fick stega på desto mer. Målet nådde vi inom utsatt tid.
Så knata på och lycka till! och jag lovar att du kommer bli stegberoende, för det blev jag!

Tove Kungsholmen sa...

Kajsa
Vet inte, har undrat samma sak. Antagligen ligger det på lagom avstånd från Wasington. Går man 10.000 steg om dagen i knappt tre mån ska man nå Washington.

Johanna
Saknar våra promenader apropå stegmätare. Tog en extrasväng runt ön efter husvisningen för att få ihop fler steg och då tänkte jag på det. Snyft!

Västgötskan sa...

Oh dear lord! Jag är nöjd om jag kommer upp i rekommenderade 10.000 steg om dagen.

Hade en arbetskamrat som gick timslånga promenader morgon och kväll med sin hund och kom upp i ca 20.000 steg om dagen.

Att ni orkar...?! :-D

annelie sa...

Vinner man något?