lördag 24 januari 2009

Kärlek eller idioti?

När vi var borta på middag ikväll gjorde Lovisa nummer två i brallorna. Kalle tog hand om det hela rätt diskret genom att lägga underkläder plus byxor i en påse och knyta ihop. Väl hemma kom dilemmat - tvätta kläderna eller kasta skiten (bokstavligt talat)? Byxorna var inte så illa däran men med underkläderna var det betydligt värre. Till saken hör att det var Lovisas favorittrosor. Som den ömma moder jag är så ställde jag mig och sanerade dem. Okej om det hade varit någon form av fast konsistens på det hela men det var det inte. Besparar er närmare beskrivning. Jag hade bomull i näsborrarna men var ändå nära att ge upp projektet X antal gånger på grund av kväljningar och för att det inte kändes riktigt friskt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vad gör man inte...

Anonym sa...

Ha ha! Det har jag fått göra massor av gånger. byxor, trosor och en matta (!). En gång gav jag upp och kastade ett par trosor. Numera är jag rätt härdad.

Kajsa sa...

Jag köper alltid flera ex av sånt som Lydia tokälskar. Även av hennes favvotröja, faktiskt.

Västgötskan sa...

Jag försöker ALLTID sanera. Det kanske är något fel på mig, men jag har aldrig kommit på tanken att slänga. Det är ju bara lite skit... :-D