söndag 18 januari 2009

Jag erkänner, jag är beroende

Jag var på ansiktsbehandling i fredags och behandlingsbruttan sa att jag måååste sluta klämma på finnar, pluppar och ploppar i ansiktet. Jag erkände helt sonika att jag är beroende och hon hade flera finfina avgiftningstips. Alla innefattade henne eller hennes produkter.

Äh, det måste ju bara vara att skärpa sig tänkte jag. Ungefär som för vilken narkoman eller alkoholist som helst. Det kommer säkert bli jättelätt. Facit hittills är inga kläm i fredags, två till tre ytterst små kläm igår och ett ynka kläm idag. Känner mig rätt nöjd med mig själv. Behandlingsbruttan sa iofs att jag bara fick klämma en gång varannan vecka men hallå, man kan ju inte sluta över en natt. Hon lovade att jag skulle få "ännu finare hy" om jag la av. Jag känner mig redan snyggare faktiskt.

Att gå och lägga mig i tid kan ju bli nästa projekt. År 2015 när jag rott i land slutaklämmaprojektet alltså. Låter det inte som om jag är full av självförtroende?

Jag erkänner - slutaklämmaprojektet kommer bli så sjukt svårt. Ge mig styrka!

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

I know the feeling... :-/

Anonym sa...

Oj oj! Det later svart! Detta har varit mitt nyarslöfte de senaste 3 aren, inte i ar dock (har ju aldrig lyckats halla det sa jag har typ gett upp..)! Men ska du inte prova med lite hjälp? Vad var det för produkter hon sa att du skulle använda? Jag menar det e ju manga som använder typ nikotin plaster för att sluta röka.. Varför inte underlätta ditt projekt med lite lyxiga produkter (da kanske du känner dig tvingad att lyckas eftersom du betalt sa nedrans dyrt för alla krämer?). Jag föjer detta projekt med stort intresse!

Västgötskan sa...

Du har blivit utmanad (se min sida). :-)