lördag 6 december 2008

Skärpning

Ser på nyheterna om demonstationerna i Salem. I år var 600 poliser på plats för att hålla ordning på demonstranterna. Det känns inte okej. Samma sak gäller fotbollsderbyn. Oerhörda polisresurser krävs för att hålla ordning på huvudsakligen unga killar som inte kan uppföra sig som folk.

Jag gillar också fotbollsderbyn men jag har varit med om saker som har fått mig att sedan många år överge ståplats och som i princip har fått mig att tappa lusten för att gå på Råsunda. Jag ser hellre derbyn på tv numera.

Jag lackar på att för mycket av mina skattepengar går till sånt här. Ibland tycker jag att det inte vore mer än rätt om de slog ihjäl varann så kan vi ha skattepengarna till bättre grejer.

1 kommentar:

Anonym sa...

...men att förebygga kostar ju alltid mindre i längden. Tänk om alla bara nästan slog ihjäl varandra (vilket skulle vara mer troligt) va mycket pengar all sjukhusvard, fängelsevistelse och annat rättsligt arbete skulle kosta. Och inte att glömma alla de vanliga fotbolls-svenssons som skulle kunna komma till skada... Men som du säger, slöseri? O ja! Man kan ju undra vart allt hyfs tog vägen?!