onsdag 1 oktober 2008

Inte så udda längre

Funderar över fenomenet Odd Molly. Alla har det. Det är inte längre bara Brommabritta och mediamorsor från Vasastan. Nej, det är damer från Öfvre, Kungsholmskids och Hanna från Huddinge. Det är snyggt, det är dyrt och tydligen något som alla i den här stan har råd med. Kan inte låta bli att undra om antalet Odd Mollyplagg per capita är lika högt i resten av landet?

Raket på börsen förra året, störtdykning i år. Är det tidens tecken? Kommer intresset för kläderna att följa aktien, är Molly här för att stanna eller blir Vasastansmorsorna snart udda igen?

Bild från Odd Molly

1 kommentar:

Kajsa sa...

Jag undrar snarare varför alla är beredda att betala så mycket pengar för Odd Molly. Visst är det fina kläder, men inte flera tusen kronor finare än en del billigare alternativ. Det är bara min åsikt.. Framför allt känns det supertöntigt när någon går omkring med en enfärgad ganska enkel kappa med enda utsmyckning att det står just "Odd Molly" på ryggen. Snacka om att bara ha behov av att visa upp att man har råd. Skitlöjligt. Fast jag tycker å andra sidan att de flesta loggor på kläder är skitlöjliga, om de inte ser tuffa eller snygga ut i sig själva så att säga.

Undrar föresten var gränsen för varumärkesskyddet går. Om jag skulle skriva alternativt brodera orden Odd Molly på en tröja, fast i annat typsnitt, skulle det vara varumärkesintrång? Haha, vore kul att prova. :D