måndag 23 juni 2008

Enögd

Tydligen ser jag tillräckligt bra ut för att slippa visa leg men jag ser verkligen inte bra. Häromdagen kunde jag inte läsa skyltarna i Södra Länken förrän jag var precis under dem. Idag kunde jag knappt läsa menyskylten på lunchrestaurangen. När jag besiktigade bilen kollade jag synen och det visade sig att höger öga är så kasst att det snart behöver glasögon för att få köra bil. Vänster däremot kunde läsa alla raderna på syntavlan. Antar att det är båda ögonen tillsammans som räknas dock.

Det här känns väldigt märkligt, jag som hela livet i det närmaste har varit retad för min braiga syn. Men, men, tiderna ändras så om ni ser någon som kommer körande med lapp för ena ögat så är det nog jag.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Tja, eller så skaffar du helt enkelt ett par glasögon. ;) (eller en lins till ena ögot!)