måndag 28 januari 2008

Ond VAB-premiär

Idag vabbar* jag för första gången. Ringde nyss Försäkringskassan för att ställa lite frågor om hela den här vabprylen. Efter att ha knappat mig runt ett par varv och sedan knappat in mitt personnummer två gånger upplyser de mig om att "kundtjänsten har hög arbetsbelastning just nu, var god försök senare". Jag är inte ett dugg god, jag är ond.

Företeelsen är inte alls ovanlig, jag har varit med om det hos såväl myndigheter som privata företag och jag blir lika förbannad varje gång.

* vab, vabb, VAB, hur "stavas" det egentligen?

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Du, det är bara att lägga ner direkt. Den information du inte kan få på deras hemsida kommer du aldrig att få. Jag har försökt ringa dit hela förra veckan och bara fått det där meddelandet varenda gång.

hanna sa...

Det går att sms:a in och anmäla vård av barn. Kolla här:

http://hanna.kastas.nu/blog/2007/10/premir.asp

Då skickar dom en blankett som du fyller i när VABandet är klart. Hoppas L kryar på sig!

Unknown sa...

Du stavar helt rätt. Så där skriver i alla fall jag.

Tove Kungsholmen sa...

Lillasyster:
Känns skönt!

Kajsa:
Känns oskönt, jag skiter i de få timmarna jag vabbade men jag vill ju ha svar på mina frågor. Suck!

Hanna:
Haha, jag visste att du skulle tipsa om det, tänkte på det när jag postade inlägget faktiskt. :D Tack men grejen är att jag vill fråga hur det funkar för min mamma att vabba och lite sånt. Skulle vara najs att prata med ngn men det är väl kanske bara att glömma då...