lördag 12 januari 2008

Drömyrken

Det finns tre grejer jag gärna skulle vilja jobba som. Det ultimata vore att alternera mellan de tre. En dag var i veckan och så fyra lediga dagar. Kör en liten lista:

* Skribent
* Ståuppkomiker
* Högtalarutropare på ARN

(De två senare kanske går att kombinera?)

Vet inte om det behövs några förklaringar men jag vet att jag skulle klara två av dem, ett känns hyfsat tveksamt. Angående högtalarutropare så tror jag att det är något som rätt många drömmer om. När jag jobbade på ICA under gymnasiet så var det alltid fight om vem som skulle få hojta "klockan närmar sig 22 och butiken stänger, var vänlig gå mot kassorna". (Jonas i charken brukade vinna och han jobbar där än så det kanske lönar sig. Eller inte.) Tycker mig ha anat högtalarutroparfetischtendenser i andra sammanhang också.

"Final boardingcall for flight SK969 to Paris, Charles de Gaulle." Nästa gång kanske det är min röst du hör...

1 kommentar:

Unknown sa...

Skribent skulle jag också vilja bli. Men de andra två yrkena får du ha för dig själv ;-)