torsdag 10 januari 2008

Big mama, jag?


Från tasteline.com

Beskrivning av mitt stjärntecken i Plaza Kvinna 200707:
"Den känsliga kräftan är som en mänsklig kameleont. Du anpassar dig efter människorna och omgivningen du befinner dig i. Du styrs av månen och precis som den är du ombytlig, moody och emotionell. Din familj betyder mycket för dig. Du behöver trygghet och älskar det välbekanta. Kräftan är det varmaste och mjukaste av alla tecken."
Mjuk, varm och moody är jag tveksam till om jag är men annars stämde det ju bra.

Därför älskar vi dig:
"Du är snäll, omtänksam och lagar oss den godaste maten och de smaskigaste efterrätterna. Du är allas vår big mama."

Därför är du jobbig:
"Du är neggig och rädd för allt okänt. Du vill bara häcka hemma och vågar inte göra något kul. Tråkig, mesig och menlös är orden som beskriver dig bäst."

De två styckena ovan är helt uppåt väggarna. Laga mat, nope. Big mama betyder för mig ngt helt annat än vad jag anser mig vara. Visst gillar jag det trygga välkända men jag är inte rädd för allt okänt. Mesig och menlös är väl det sista man kan kalla mig? Och varför är det negativa stycker så sjukt negativt? Tur att jag inte är någon astrobrutta. Egentligen.

Inga kommentarer: