tisdag 25 december 2007

Blodig dagen efter

Jag ligger lite efter med bloggen. Det har varit mycket nu för att använda ett inneuttryck. Lite körigt kan man också säga. Julrecension kommer imorgon när den är fullständigt firad.

Förra veckan var jag på julfest med jobbet. Jag blev absolut inte fullast men av 60 pers var jag kvar bland de sex sista. Hade jättekul och snappade upp en del bra info. En trist grej jag snappade upp är att en av de personer jag gillar bäst ska sluta.

Dagen efter kände jag att det var lika bra att pressa mig till mitt yttersta när skallen ändå värkte och kroppen var svag - jag blev blodgivare. Blodbussen var mysig, sköterskorna snälla och man fick en present efteråt. Det sista gällde dock inte förstagångslämnare. Typiskt, jag hade våndats i 30 min över om jag skulle välja paraply eller ljuslykta.

När jag ändå var igång så anmälde jag mig till donationsregistret också, det tar en halv minut. Borde ha fått mkt julklappar i år men skörden var rätt normal så tomten kanske inte hann registrera hur givmild jag är med mina kroppsdelar? Äh, jag kommer väl till himlen istället, funkar lika bra det. Fast jag är mer sugen på sol och bad måste jag erkänna. Eller skidåkning.

Inga kommentarer: