fredag 23 november 2007

Såsigt

Jag hatade sås när jag var yngre. Började äta det i mindre skala under tonåren och i juni 1999 åt jag hamburgerdressing för första gången. Inte konstigt att jag var lite smalare då för sen har jag tagit igen all utebliven sås.

Känns därför lite märkligt att min dotters favoritmat är just sås. Hon tittar ner i tallriken och säger "åh" med ett stort flin, det betyder "jippie, sås". Soppa är samma sak som sås liksom filmjölk och yoghurt så även de är stora favoriter.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Bea bea bea! Du får lära henne några roliga såsramsor. Så hon inte är lika hopplös som jag vid över 30 års ålder. ;-)

Tove Kungsholmen sa...

Haha, bra där! Framförallt är det skönt att jag har kunnat lära dig ett av de riktigt viktiga orden i var kvinnas vokabulär. ;)