tisdag 27 november 2007

Livstidsdömd till Kungsholmen

Rundar av kvällen med "Kungsholmen" på repeat. Mauro + Kungsholmen är också en vanlig sökväg för att hamna på min blogg förresten. Han har ju lämnat ön precis som jag så vi kanske skulle ha en del att prata om? Jag skulle även kunna fråga om han minns mig från vårt hittills enda möte (troligen inte). Det var en dag i december 2002, jag sålde julgranar nära där han bodde på den tiden. När han hade passerat tre ggr på en timme iförd tre olika jackor så brast det, jag blev tvungen att fråga vad han sysslade med. Fick ett bra svar.

Han sa i "Vårt Kungsholmen" för några veckor sedan att hans visum till ön fortfarande gäller. Samma sak gäller definitivt mig, jag är livstidsdömd till Kungsholmen. Ett livslångt beroende - en evig kärlek.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hittade hit av en slump och blev fast. Du skriver bra!

Jag återkommer!

Tove Kungsholmen sa...

Tack detsamma!