lördag 6 oktober 2007

Sveriges artistelit vs. Tove

Jo, det känns faktiskt så. Vet de att jag längtar till Holmen eller vad? Först kom Orups "Indiedrottningen" med textraden: "vi träffades på en fest på Kungsholmsgatan*" och nu släpper Mauro ny singel. Titel? "Kungsholmen" såklart.

När jag ändå är inne på ämnet som jag skickligt undvikit ett tag nu så kan jag meddela att det går bra nu. Längtan har lagt sig men det tog nästan ett halvår och jag gissar att bakslag kommer.

Det är t.o.m. så att jag trivs här för tillfället, det är skönt att komma hit när man varit borta. Var på Holmen i måndags med L som gick själv. Hopplöst. Hon skulle in i varje port, trottoarerna var smala, fulla och svårgådda och plötsligt kutade hon rätt ut i Hantverkargatan. Här behöver man inte ens hålla handen.

Behöver väl knappast säga att jag inte saknar att veta exakt vad mina grannar pysslade med at all times pga att det var så lyhört, pälsängrarna, ett överfullt Kronis, ett dito Daglivs och att leta parkering i en timme?

* det var på Kungsholmsgatan vi bodde, fortfarande världens bästa gata. Hur bakvänt det än låter så stämmer bloggtiteln, jag är Kungsholmen evigt trogen.

Inga kommentarer: