söndag 30 september 2007

(O)viktiga grejer

Noterat från det verkliga livet
Vi har haft en trist helg här hemma, både jag och L är sjuka (precis som jag gissade i inlägg den 27/9) och det har resulterat i att vi har missat en massa kul. Typiskt dålig tajming, jag är ju aldrig sjuk. Egentligen. Får ta igen det senare helt enkelt!

Riktigt tungt med tappade poäng mot GAIS idag, 0-0 känns som förlust och guldet halkar onekligen en aning längre bort.

Just nu längtar jag efter K som är ute och dricker öl för att fira att de har spelat årets sista tävlinsgsmatch.

Noterat från tv:n
Lite triviala grejer efter allt trist: "Ensam mamma söker" börjar lyfta lite. Nu är det hångel, fylla och borttappade barn för hela slanten, skönt. Jag har även valt killar åt mammorna: Åt Veronica har jag valt Magnus och Lenita får Mattias. Susanne är nog svår att göra nöjd och har inga bra kandidater om man ska ta hänsyn till alla variabler. Jag tar Daniel i brist på bättre (även om han lyckats tappa bort alla hennes barn på ett bräde).

Kirsebom kommer att säga "fot-o-skjut" i nästa Top Model också.

Alla verkar tro att Victoria Silvstedt heter Silverstedt, så även tv3 som skriver ut det i text som visas i rutan i samband med en tävling. Lika bra att hon döper om sig.

7 kommentarer:

Kajsa sa...

Va? Jag tror att hon heter Silver.. heter hon inte det?? Nåväl, jag väljer så här till ensamma mammorna; Vill egentligen välja Sami till Veronica, men han verkar så svartsjuk... Till Lenita Mattias, de verkar ha mest gemensamt, och till Susanne Conny. Han verkar stabilast (störst), vilket hon ju letar efter.

Tove Kungsholmen sa...

Men då får Sami lämna sina barn i STHLM och det är förbenat långt till Tjörn. Plus att han läspar, har fluffig skinnsoffa och inte minst - är Djurgårdare.

Nej, Magnus skulle jag välja även för egen del jag! ;) Han kan nog palla fyra barn också. Kanske.

Men Conny hade inte bott med ngn, inte haft ett förhållande ens. Susanne kommer äte honom till förrätt!

Lenita är rätt skön faktiskt. Dömde ut henne först men hon verkar vara en sån där "happy go lucky" person som jag avundas!

Kajsa sa...

Förresten, jobbigt att ni är sjuka. Krya på er båda två. Kram

Kajsa sa...

Hm, ja Veronicas killar är lite knepiga tycker jag. Ja, jobbigt med att Sami måste lämna sina barn. Hur har de tänkt det från början förresten? Men har hans barn någon mamma? Kanske kan de alla flytta till Tjörn? Har inte Conny bott med någon?? Haha, det har jag missat. Från 0 till 5 på två röda, han kommer svimma..

Kajsa sa...

Ja, eller fyra blir det väl.. sorry för att jag fyller din kommentarlåda.

Tove Kungsholmen sa...

Undrar också hur alla som har barn har tänkt från början. Sami vet jag inte hur det ser ut på mammafronten för (eller, för barnen då) men flera av de andra verkar köra varannan vecka eller vara "helgfarsa". Då blir det knivigt.

Sami verkar vara en typiskt sthlmsförortskille på alla sätt, undrar om det funkar med en liten Tjörnlady dessutom?

Måste säga att det var faktiskt lite trist gjort av Veronica och vad han nu heter att bete sig sådär på picknicken. Det stack i hjärtat för Magnus skull! ;)

Äh, jag kollde ju på TV ju...

Tove Kungsholmen sa...

Bara trevlig med kommentarer förresten - du är en av få tappra! :)