lördag 11 augusti 2007

Finkultur

Ska börja med senaste Läckberg nu innan jag släcker. Är redigt trött på henne nu efter fyra raka faktiskt... Dessutom gillar jag henne inte riktigt som person. Ok, jag känner henne inte men hon gör ett allt annat än briljant intryck på mig iallafall. De som vet säger dessutom att "Tyskungen" är rätt kass. Jag återkommer i ämnet.

Har annars några böcker på väntelista; "Elva minuter" av Paolo Coelho, första Stieg Larsson, "Kungamordet" och så en halv bokhylla med olästa pocketböcker av diverse författare. Förresten skulle jag ju läsa Maggan Graafs bok med den läbbiga titeln. Håll käften så dödar jag dig eller något ditåt...

Känns som jag har tagit mig rätt mkt böcker över huvudet onekligen.

När jag ändå är inne på kulturspåret så måste jag säga att DN på stan är lika pretto som vanligt men att jag ändå ser fram emot megaartikeln om Holmen i senaste numret. Den är på väntelista den med, liksom de två senaste numrena av Mama och senaste Damernas Värld, alla tre ligger kvar i plasten. Juninumret av M Magasin håller jag åtminstone på med men där är jag inte med i målgruppen så det räknas säkert inte. Tur att jag inte började med regelbunden läsning av Svensk Damtiding, då hade situationen varit i det närmaste ohållbar... ;)

Kvällen har tillbringats framför lådan. Såg en norsk minithrillerserie som var rätt grym faktiskt. Den danska skådisen Dejan Cukic dök upp, pratandes klockren invandrarnorska. Har hittills sett honom i "Nikolaj & Julie", "Anna Pihl" och nu i Norgethrillern. Bra alla tre. "N&J" var nog så nära en stormig förälskelse jag kan komma när det gäller känslor för en tv-serie. Missade inte ett avsnitt, varken första eller andra ggn den visades. Andra var bättre för då visste jag ju hur det skulle sluta.

Men hur tusan uttalar man Dejans efternamn?

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Nej, nu måste jag låna ut boken till dig snart så du kan komma ifrån den där Läckberg någon gång!

Tove Kungsholmen sa...

Ja, snälla Kajsa, hjälp mig upp ur det här förbenade Läckträsket! Har faktiskt inte börjat med den senaste än så jag kanske kan räddas?

C a t r i n e & co sa...

Läckberg var med i senaste Amelia, hon har GI:at. Är hon överallt nu?